Důkladný průvodce mobilním affiliate marketingem pro každého marketéra

nebo dlouhou dobu většina lidí přistupovala k internetu prostřednictvím počítače. Ve skutečnosti to bylo až v listopadu 2016, kdy používání mobilního internetu překonalo používání stolního počítače. Do února 2022 tvořily mobilní zařízení 57,38 % celosvětového internetového provozu, zatímco stolní počítače 43,62 %. Přesto se zdá, že mnozí marketéři uvízli v časové tísni a stále optimalizují svá marketingová sdělení pro zobrazení na počítačích. Pokud jste affiliate marketér, nemůžete si tuto chybu dovolit. Mobilní affiliate marketing je nyní na vzestupu a vy byste měli být připraveni ho využít.

Co je mobilní affiliate marketing?
Mobilní affiliate marketing je víc než jen zajištění toho, aby marketingová sdělení, která posíláte, reagovala stejně dobře na malých obrazovkách telefonů jako na velkých počítačových monitorech a televizorech. Mobilní affiliate marketing využívá jedinečných možností telefonů a tabletů k propagačním účelům a posílá potenciální zákazníky na stránky prodejců.

Ačkoli cíle mobilního affiliate marketingu jsou totožné s cíli tradičního affiliate marketingu, některé používané taktiky se liší, protože využívají rozdílů v technologiích.

Před nástupem chytrých telefonů znamenal mobilní affiliate marketing zasílání SMS zpráv na telefony potenciálních zákazníků. To vyžadovalo mít k dispozici seznam telefonních čísel. Omezovalo to váš dosah na ty, kteří již projevili zájem o váš produkt (podobně jako e-mailový marketing), a na ty, kteří jsou se svými telefony dostatečně spokojeni a pravidelně je používají. Poměrně málo lidí používalo mobilní telefony denně. Ti, kteří tak činili, byli v podstatě mladí lidé vyrůstající s technologiemi, podnikatelé, kteří používali své telefony pro pracovní účely, a lidé, kteří měli mobilní telefony výhradně pro komunikaci. Většina ostatních lidí je používala jen příležitostně, třeba pro případ nouze.

S příchodem chytrých telefonů se vše změnilo. I lidé z období Baby Boom objevili výhody nošení malého mobilního počítače v kapse. A jejich dotykové displeje usnadnily používání i těm nejméně technicky zdatným. V důsledku toho marketéři zjistili, že už nejsou omezeni na SMS zprávy. Místo toho mohli na chytrých telefonech zobrazovat stejné informace jako na svých webových stránkách a pomocí aplikací a sociálních médií mohli svůj marketing učinit ještě interaktivnějším. Zanedlouho affiliate marketéři zjistili, že mohou potenciální zákazníky oslovovat na jejich mobilních zařízeních stejně úspěšně jako kdokoli jiný.

Proč byste měli zvážit mobilní affiliate marketing?
Prvním a nejzřejmějším důvodem, proč by měli affiliate marketéři uvažovat o mobilním marketingu, je počet uživatelů. Vzhledem k tomu, že obrovské množství lidí používá k přístupu na internet mobilní zařízení, proč byste svůj marketing nepřizpůsobili jejich potřebám? Přinejmenším byste se měli ujistit, že všechny webové stránky, které používáte k prodeji svých affiliate produktů, reagují na mobilní prohlížení a jsou pro uživatele přívětivé. Google již několik let ve svém hodnocení upřednostňuje responzivní a mobilně přívětivé webové stránky.

Podle dubnové zprávy Global Statshot Report společnosti We are Social a Hootsuite Digital 2022 je nyní na světě 5,32 miliardy unikátních uživatelů mobilních telefonů, což je 67 % světové populace. Z toho 5 miliard používá svůj telefon k přístupu na internet. Jistě, někteří z těchto lidí používají také počítače, ale pro většinu marketérů platí, že většina jejich cílových zákazníků pravidelně používá mobilní internet.

Mobilní partnerské sítě
Jak jsme ukázali v našem Průvodci affiliate marketingem, v affiliate marketingu obvykle existují tři nebo čtyři klíčoví hráči:

Affiliates: lidé, kteří propagují produkt.
Prodejci: lidé, kteří produkt vytvořili nebo ho prodávají.
Spotřebitelé: koncoví uživatelé produktu.
Affiliate sítě: sítě spravující partnery (volitelné)
Affiliate sítě často sestavují katalog obsahující výběr produktů od prodejců, kteří chtějí využít affiliate model k prodeji svých produktů. Zájemci z řad partnerů si pak tento katalog prohlédnou a rozhodnou se, které partnerské produkty chtějí propagovat. V tomto modelu spolupracují partneři spíše s partnerskými sítěmi než přímo s prodejci.

Mobilní affiliate sítě se rozhodly spolupracovat s partnery, kteří používají mobilní zařízení jako svůj primární kanál podpory prodeje. Proto jsou produkty v jejich katalogu nejvhodnější pro mobilní propagaci. Mobilní affiliate sítě fungují jako prostředník mezi mobilními inzerenty a partnery využívajícími mobilní technologie.

  1. Reklamy v aplikacích
    Tyto reklamy se objevují ve vašich oblíbených hrách a dalších mobilních aplikacích. Uvidíte je ve většině aplikací, které jsou placené zdarma, pokud nezaplatíte za jejich odstranění. Inzerenti je mohou umístit do většiny typů aplikací, dokonce i do oblíbených zpravodajských aplikací.

Lidé mohou na tyto reklamy obvykle kliknout a být přesměrováni na konkrétní cílovou stránku. Můžete je dokonce přizpůsobit tak, aby shromažďovaly e-mailové adresy nebo jiné údaje, takže můžete použít jiné reklamní metody k zacílení na ty lidi, kteří jsou ochotni požadované údaje poskytnout. Například můžete pomocí reklamy v aplikaci shromažďovat e-mailové adresy a poté lidem, kteří zanechali své adresy, zasílat e-mailem slevové kódy.

Někteří partneři používají reklamy v aplikaci k propagaci partnerského produktu. Každý, kdo na reklamu klepne, je přesměrován na prodejní stránku produktu. Pokud provede nákup, prodejní společnost vyplatí provizi partnerovi, který za reklamu zaplatil.

  1. Reklamy na instalaci aplikací
    Reklamy na instalaci aplikací jsou podobné reklamám v aplikacích, ale cíleně vybízejí k instalaci aplikace do zařízení. Obvykle na krátkou dobu zabírají celou obrazovku a poté zmizí, když uživatel klikne na tlačítko Zavřít. Převládají ve hrách propagujících jiné hry, ačkoli mohou propagovat širokou škálu typů aplikací.

Partneři často za tyto reklamy dostávají dva typy plateb. Za prvé obdrží malou částku pokaždé, když někdo reklamu přehraje a udrží ji na obrazovce po minimální dobu. Partnerské společnosti však dostávají větší platbu, když někdo reklamu sleduje a propagovanou aplikaci si nainstaluje.

  1. Mobilní webové reklamy
    Lidé samozřejmě nepoužívají aplikace jen na všechno, co dělají na svých telefonech. Nějakou dobu to vypadalo, že většina firem bude vytvářet vlastní aplikace, ale brzy se ukázalo, že to bude neproveditelné. Představte si, že byste při používání telefonu museli pro každou navštívenou webovou stránku otevírat samostatnou aplikaci. Netrvalo by dlouho a váš telefon by byl zahlcen aplikacemi, které jste použili jen jednou, a na domovských obrazovkách telefonu by bylo nezvládnutelné množství ikon.

Jedny z nejpoužívanějších aplikací v telefonech jsou mobilní verze internetových prohlížečů. Více než polovina světové populace používá internetový prohlížeč a většina z nich používá Chrome v systému Android. Na tabletech je však nejpoužívanějším mobilním prohlížečem Safari, což je možná způsobeno dominancí iPadu (Apple ovládá více než 70 % trhu s tablety). Zajímavé je, že Spojené státy následují trend zbytku světa a jako mobilní prohlížeč preferují Safari (55,35 %) před Chromem (35,37 %).

Často se používají stejné mobilní webové reklamy jako v prohlížečích lidí na stolních počítačích. Mohou být textové, grafické, nebo dokonce video. Ujistěte se však, že je reklama optimalizovaná pro malé mobilní obrazovky, a pokud ji použijete k přesměrování lidí na vstupní stránku, aby i ta byla responzivní nebo optimalizovaná pro mobilní zařízení. Mnoho lidí se také na své telefony dívá na výšku, proto se ujistěte, že máte vertikální verze reklam i tradičnější horizontální rozvržení.

  1. Reklamy v sociálních médiích
    Význam sociálních médií v posledních několika letech dramaticky vzrostl. V dubnu 2022 se totiž 4,65 miliardy lidí (58,7 % světové populace) považovalo za aktivní uživatele sociálních médií. Podle dubnového statistického přehledu Digital 2022 se jednalo o meziroční nárůst o 326 milionů lidí (7,5 %).

Možná ještě neuvěřitelnější však je, že podle zprávy 96,5 % uživatelů internetu ve věku 16 až 64 let vlastní mobilní telefon, přičemž naprostá většina (96,2 %) z nich jsou chytré telefony. Je zřejmé, že velmi vysoké procento těch, kteří přistupují k sociálním médiím, tak činí prostřednictvím svých chytrých telefonů.

Existují dva hlavní způsoby, jak firmy prostřednictvím sociálních médií nabízejí své produkty. Zaprvé si zřizují stránky a profily na sociálních sítích, vytvářejí hodnotný obsah a ten pak organicky propagují. Bohužel většina společností provozujících sociální média zničila (sabotovala?) dosah organické návštěvnosti, zejména ze strany podniků. Proto se většina firem, včetně affiliate marketérů, musela více zaměřit na placenou reklamu na sociálních sítích, aby oslovila relevantní potenciální zákazníky.

Většina předních sociálních sítí má nyní vlastní reklamní sítě. Pokud například chcete inzerovat na sociálních sítích vlastněných společností Meta, jako jsou Facebook a Instagram, použijete aplikaci Facebook Ads Manager (která je určena pro obě sociální sítě).

Pomocí tohoto nástroje můžete vytvářet reklamy a podávat nabídky na reklamní místa na počítači i v mobilních zařízeních. Společnost Meta má dokonce aplikaci Ads Manager pro systémy iOS a Android, takže můžete svou kampaň sledovat i na cestách. Již dříve jsme napsali průvodce pro začátečníky Krok za krokem, jak vytvářet reklamy na Facebooku, a affiliate marketéři mohou tyto reklamy používat stejně jako všichni ostatní marketéři.

Některé z novějších sociálních sítí, například TikTok, byly vymyšleny s ohledem na mobilní generaci, takže je snadné navrhnout reklamu pro vaše affiliate produkty speciálně pro mobilní zařízení. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)