The best AD campaigns on social media and why do you need them

Hashtagy hýbou světem… alespoň na sociálních sítích. Inspirují trendy a způsobují jejich virální šíření. Pamatujete si, jak se před několika lety stala virální #IceBucketChallenge? Bez hashtagu, který to všechno spojuje, by se tolik neuchytilo.

Právě proto jsou kampaně s hashtagy tak důležitou součástí marketingu značky na sociálních sítích. V tomto příspěvku uvádíme důvody, proč kampaně s hashtagy na sociálních sítích potřebujete. Zároveň vám přinášíme seznam osmi nejlepších kampaní s hashtagy za poslední roky, abyste se jimi mohli inspirovat.

Co jsou kampaně s hashtagy?
Kampaně s hashtagy jsou přesně takové, jak název napovídá – jsou to marketingové kampaně v sociálních médiích, které jsou propagovány pomocí konkrétního hashtagu. Tyto hashtagy, které jsou obvykle více specifické pro danou značku než obecné, slouží k propojení obsahu kampaně. V některých kampaních je publikum také vybízeno, aby hashtag používalo k vytváření uživatelského obsahu, což má potenciál exponenciálně zvýšit viditelnost kampaně.

Výhody kampaně s hashtagy v sociálních médiích
Pokud jste sami žádnou takovou kampaň neprováděli, pravděpodobně vás zajímá, proč jsou kampaně s hashtagy tak velkým přínosem. Proč byste měli spustit vlastní kampaň s hashtagy? Abychom vám odpověděli na tuto otázku, uvádíme tři hlavní výhody, které vám kampaň s hashtagy v sociálních médiích přinese.

Generování tun UGC
Pokud povzbuzujete lidi, aby používali váš hashtag, máte příležitost generovat spoustu relevantního obsahu generovaného uživateli. To vám ušetří hromadu času a úsilí při vytváření vlastního obsahu na podporu kampaně. Místo toho za vás udělají těžkou práci lidé, kteří zároveň pomohou propagovat váš hashtag.

Exponenciálně zvyšte svůj dosah
Čím více lidí bude váš hashtag používat, tím větší publicitu přinese vaší značce. Díky tomu, že se váš hashtag dostane do povědomí publika vašich sledujících, exponenciálně vzroste váš dosah. Tímto procesem také zvýšíte povědomí o značce a zviditelníte svou značku a její produkty.

Zvyšte své prodeje
Rostoucí dosah znamená, že se dostanete k většímu počtu lidí, kteří by mohli mít zájem o koupi vašich výrobků. Kampaně s hashtagy tak mohou nepřímo inspirovat k nákupním rozhodnutím a pomoci vám zvýšit prodeje.

8 nedávných kampaní s hashtagy, které přinesly působivé výsledky
Nyní, když máme jasno v přínosech, je čas najít inspiraci v existujících kampaních s hashtagy. Podívejme se na některé z nejúčinnějších kampaní s hashtagy na sociálních sítích, které byly spuštěny v posledních letech.

  1. Adidas – #HereToCreate
    Kampaň s hashtagem #HereToCreate byla spuštěna v roce 2018 ve snaze inspirovat tvůrce z celého světa. Když byla kampaň původně spuštěna, měla sloužit jako promo pro Bostonský maraton 2018, kde bylo natočeno 30 000 videí pro zúčastněné sportovce.

Od té doby se tento hashtag používá jako způsob, jak vyprávět inspirativní příběhy zaměstnanců společnosti Adidas. Značka dokonce zapojila do kampaně vlivné osobnosti, jako jsou Pharrell Williams, Dua Lipa a Lionel Messi, aby ji prosadili před širokým publikem.

Dnes bylo na Instagramu vytvořeno více než 700 000 příspěvků s tímto hashtagem. To vypovídá o popularitě a dosahu, který kampaň měla.

Co se povedlo: Kampaň se zaměřila na inspiraci druhých a vyprávění inspirativních příběhů, což publikum snadno zaujalo. Přítomnost vlivných tváří navíc pomohla zesílit dopad.
  1. Apple – #ShotoniPhone
    Kampaň #ShotoniPhone společnosti Apple je jednou z nejdéle trvajících kampaní s hashtagy, která se i dnes těší značnému využití. Kampaň, zaměřená převážně na Instagram, má inspirovat uživatele iPhonů ke kreativitě a sdílení svých fotografií se světem. Lidé pomocí hashtagu sdílejí úžasné fotografie z telefonu, které ukazují potenciál fotoaparátu iPhone.

Široké používání hashtagu navíc inspiruje k účasti i ostatní a ještě více kampaň zviditelňuje. Ve skutečnosti bylo na Instagramu pomocí tohoto hashtagu vytvořeno více než 26 milionů příspěvků.

Díky čemu se to povedlo: Kampaň byla závislá výhradně na UGC, což podpořilo větší účast ostatních. Fotografie sdílené pomocí hashtagu pomohly ukázat potenciál produktu a inspirovat ostatní uživatele iPhonu ke kreativitě.