V roce 2022 se marketing pomocí influencerů skutečně rozjel a my předpokládáme, že tento trend bude pokračovat i v roce 2023. Proč? 89 % marketérů, kteří se v současnosti věnují influencer marketingu, v příštím roce zvýší nebo zachová své investice.
Navíc 17 % marketérů do něj plánuje v příštím roce investovat poprvé.
Když marketéři spolupracují s influencery a oborovými lídry ve svém oboru, mohou rozšířit povědomí o značce a získat fanoušky z řad vlastního publika influencera.
Nemůžete si dovolit najmout slavného influencera s miliony sledujících? To nevadí. Ve skutečnosti více než 56 % marketérů, kteří investují do influencer marketingu, spolupracuje s mikroinfluencery.
Mikroinfluenceři jsou propagátoři sociálních médií s menším počtem sledujících (obvykle tisíce až desetitisíce sledujících). Přestože mají méně sledujících, jejich příspěvky mají často větší sílu díky vyšší míře zapojení.
Tito influenceři si také našli mezeru ve svém oboru – proto začali hrát větší roli při konverzi potenciálních zákazníků, navazování kontaktů s publikem a zvyšování povědomí o značce.
Vzhledem k tomu, že mikroinfluenceři jsou stále považováni za “obyčejné” lidi (na rozdíl od těžko dosažitelných celebrit), jejich publikum skutečně častěji důvěřuje jejich názorům a doporučením.
Například Rosie, která je známá jako The Londoner, je populární cestovatelská a lifestylová influencerka s více než 330 tisíci věrnými sledujícími, kteří s jejími příspěvky komunikují a zapojují se do nich. Níže uvedený obrázek příspěvku na profilu ukazuje, že s téměř 36 000 lajky Rosie dosahuje téměř 11% zapojení.
Ačkoli je lákavé dívat se při určování, zda je influencer pro vaši značku vhodný, pouze na počet sledujících, nezapomeňte, že skutečný vliv žije v míře zapojení (kliknutí, odběrů a nákupů).