Proč vaše značka potřebuje najmout tvůrce obsahu právě teď (a jak najít toho správného)

Internet a sociální média výrazně změnily mediální prostředí. Miliony tvůrců obsahu si vydobyly novou mezeru v marketingovém průmyslu, protože média se více decentralizovala. Značky mají nyní více příležitostí propagovat své produkty nebo služby a oslovit cílové skupiny na platformách, jako jsou YouTube, Instagram a TikTok. To vedlo ke vzniku “ekonomiky tvůrců”.

Tvorba obsahu je vyvrcholením zákulisní práce. Je to článek, který si přečtete na svém oblíbeném lifestylovém blogu. Je to video na YouTube, které jste zhlédli jako kutilové. Je to fotka na Instagramu, která vás přiměla otestovat novou kosmetickou značku. Je to krátký klip na TikToku, který vás naučil nový životní hack. Je to způsob, jakým Google poskytuje výsledky vašich dotazů. Především díky tvorbě obsahu se lidé dozvídají o vaší firmě, značce, produktech a službách.

Tvůrci obsahu – lidé v pozadí – pomáhají při získávání, zapojování a okouzlování potenciálních zákazníků a spotřebitelů. Napomáhají růstu vaší zákaznické základny, což v konečném důsledku vede ke zvýšení prodeje. Jinými slovy, pokud nevyužijete tvůrce obsahu pro svou další kampaň, necháváte spoustu peněz na stole.

Potřeba tvůrců obsahu
I když máte skvělý interní marketingový tým, schopnou PR agenturu nebo rozsáhlý seznam influencerů, kteří s vámi chtějí spolupracovat, může se stát, že kampaň vyžaduje obsah, který vyžaduje služby konkrétního tvůrce obsahu. Tvůrcem obsahu může být spisovatel, grafik, kameraman, animátor nebo jejich kombinace.

Hlavní úlohou tvůrce obsahu je vytvářet smysluplná vyprávění a sdělení prostřednictvím médií. Tuto roli často nelze v marketingovém nebo redakčním týmu přijatelně nahradit. To, co je odlišuje, je jejich odbornost, zkušenosti a pověst při vytváření značkového obsahu.

Na papíře se může zdát, že tvůrci obsahu a influenceři jsou zaměnitelné pojmy, ale existují mezi nimi důležité rozdíly. I když se mnozí tvůrci obsahu nevyhnutelně stanou influencery, mají tyto tituly různý význam. Ústřední funkcí platformy influencera je přilákat podniky a sloužit jim jako marketingový agent. Na druhou stranu cílem tvůrce obsahu je vytvářet a sdílet zajímavý obsah, který přináší přidanou hodnotu jejich publiku, aniž by se nutně zaměřoval na finanční aspekt.

Přesto se tyto tituly často prolínají, protože influenceři se také snaží přisát na tvůrce obsahu. Naopak tvůrci obsahu přijímají také partnerství se značkami, aby své publikum přiměli k nákupu určitých produktů nebo služeb. Protože často disponují organickou sítí se skutečnými interakcemi, mohou uzavírat smlouvy se značkami rychleji než influenceři. Vzhledem k těmto faktorům by každá společnost měla zahrnout spolupráci s tvůrci obsahu do svého souboru marketingových nástrojů.

S tím, jak začínající firmy představují nové produkty, podniky vzkvétají a spotřebitelé požadují dodávky, potřeba kvalitního obsahu stále roste. Touha komunikovat se současnými spotřebiteli a přilákat nové pohání poptávku po obsahu na historicky nejvyšší úroveň. Obsah spojuje značky a spotřebitele. Je to to, co je přesvědčí, aby si vybrali právě vaši značku, nebo ji přinejmenším učiní zapamatovatelnou.

Význam spolupráce značky a tvůrce
Dnešní poskytovatelé obsahu pokročili dál než k výklenkové složce marketingu. Více než 50 milionů osob se identifikuje jako tvůrci obsahu, což naznačuje, že ekonomika tvůrců vzkvétá. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé tráví více času interakcí s tvůrci na mnoha platformách, může kreativní spolupráce pomoci vaší značce oslovit cílové segmenty zákazníků a vybudovat si dobré jméno značky.

To, co dělá tvůrce obsahu tak cennými, není jen jejich kompetence v poskytování přesvědčivého materiálu, který osloví publikum značky, ale také jejich dovednost předávat a zdůrazňovat narativy značky. Tvůrci mohou značkám pomoci zmenšit trychtýř tím, že posunou bod inspirace blíže k místu nákupu. I ty nejlepší reklamy mohou na kanálech sociálních médií působit rušivě. Kreativní obsah, který zároveň propaguje značku, však může působit reálněji a důvěryhodněji.

Důvodem, proč spotřebitelé důvěřují tvůrčímu obsahu, je jeho autentičnost a organičnost. Tvůrci využívají svůj osobní příběh nebo vizi, které ovlivňují jejich práci. Dobrým příkladem je tvůrce, který rozbaluje produkt, aby se podělil o své první myšlenky na něj, a poté sdílí svou recenzi zboží po několika dnech používání. Potenciální zákazník bude po zhlédnutí obsahu a reakci na důvěryhodné doporučení ochotný provést nákup. A v dnešním prostředí elektronického obchodu tak může učinit okamžitě pouhým kliknutím na odkaz.

Značky mohou ze spolupráce s tvůrci vytěžit řadu výhod, ale tato spolupráce není bez problémů. Při takovém množství platforem a kreativců, na které se lze napojit, potřebují společnosti spolupracovat s těmi, kteří dokáží vytvořit materiál, jenž zaujme, poslouží jejím cílům a ztělesní její zásady. S dobře promyšlenou strategií marketingu tvůrců mohou značky využít tyto spolupráce k prohloubení vazeb se zákazníky a k získání dalších obchodů prostřednictvím sociálního obchodu.

Jak najít správného tvůrce obsahu pro vaši značku
Ekonomika tvůrců má hodnotu více než 100 miliard dolarů. Nově definuje způsob, jakým značky spouštějí kampaně a propagují své produkty. K úspěchu kampaně však nestačí získat někoho, kdo má velké množství příznivců. Výběr toho správného je stejně zásadní jako samotný obsah.

Když si najmete tvůrce obsahu, investujete do něčeho víc než jen do jeho odborných znalostí a zkušeností. V jistém smyslu platíte za přístup k jeho publiku. Proto musíte být konkrétní ohledně svých cílů a toho, čeho chcete dosáhnout. S těmito pokyny bude tvůrce schopen vytvořit obsah, který bude odpovídat oběma vašim cílům.

Rozhodněte se, jaký typ obsahu pro kampaň potřebujete.
Prvním krokem při hledání správných kreativců pro spolupráci je nastínění vašich potřeb. Poskytněte stručný přehled úkolů, které jsou s tím spojeny. Přestože mnoho tvůrců na volné noze zvládne celou řadu prací, je ve vašem nejlepším zájmu najít odborníky v oblastech, kde potřebujete pomoc.

Stanovte si rozpočet.
Promyslete si, kolik jste ochotni utratit za materiál, který potřebujete. Výše honoráře bude záviset na řadě věcí, například na velikosti projektu, typu potřebného obsahu, úrovni odborných znalostí tvůrce a samotném obsahu.

Při plánování rozpočtu nezapomeňte, že některé typy obsahu vyžadují více času na výrobu než jiné. Připravte se na to, že pokud má váš projekt blížící se termín a chcete jej dokončit včas, utratíte více než obvykle.

Informujte se v rámci své komunity.
Najít ideální kreativce může být stejně jednoduché jako prozkoumat vlastní dvorek. Podívejte se do své komunity a zjistěte, kteří tvůrci již o vaší značce mluví. Snadno je tak oslovíte ohledně možné spolupráce. Vaše komunita se skládá z vašich sledujících, stávajících zákazníků, potenciálních zákazníků a partnerů. Jsou to vaši nejlepší zastánci značky a pravděpodobně pro vás již někdy vytvářeli obsah.

Oslovte je a požádejte o svolení ke sdílení jejich příspěvků. Většinou jim nebude vadit, když to udělají zdarma nebo výměnou za produkt. Loajalitu ke značce můžete dále vzbudit, pokud je pobídnete a požádáte o účast na budoucích uvedeních produktů na trh a kampaních.

Rozhodněte se, jaký typ obsahu pro kampaň potřebujete.
Prvním krokem při hledání správných kreativců pro spolupráci je nastínění vašich potřeb. Poskytněte stručný přehled úkolů, které jsou s tím spojeny. Přestože mnoho tvůrců na volné noze zvládne celou řadu prací, je ve vašem nejlepším zájmu najít odborníky v oblastech, kde potřebujete pomoc.

Stanovte si rozpočet.
Promyslete si, kolik jste ochotni utratit za materiál, který potřebujete. Výše honoráře bude záviset na řadě věcí, například na velikosti projektu, typu potřebného obsahu, úrovni odborných znalostí tvůrce a samotném obsahu.

Při plánování rozpočtu nezapomeňte, že některé typy obsahu vyžadují více času na výrobu než jiné. Připravte se na to, že pokud má váš projekt blížící se termín a chcete jej dokončit včas, utratíte více než obvykle.

Informujte se v rámci své komunity.
Najít ideální kreativce může být stejně jednoduché jako prozkoumat vlastní dvorek. Podívejte se do své komunity a zjistěte, kteří tvůrci již o vaší značce mluví. Snadno je tak oslovíte ohledně možné spolupráce. Vaše komunita se skládá z vašich sledujících, stávajících zákazníků, potenciálních zákazníků a partnerů. Jsou to vaši nejlepší zastánci značky a pravděpodobně pro vás již někdy vytvářeli obsah.

Oslovte je a požádejte o svolení ke sdílení jejich příspěvků. Většinou jim nebude vadit, když to udělají zdarma nebo výměnou za produkt. Loajalitu ke značce můžete dále vzbudit, pokud je pobídnete a požádáte o účast na budoucích uvedeních produktů na trh a kampaních.